Ansluta

Här beskrivs hur ni som juridisk vårdgivare (kommun, region eller privat utförare) ansluter till Senior alert samt hur ni anmäler eller tar bort verksamheter/enheter till registret. Vid frågor kontakta supporten.

Organisationsträd

I formulären ber vi dig att ladda upp en valfri fil där ert organisationsträd presenteras. Detta är en tvingande fråga då vi behöver tydlig information på det som ska aktiveras/ändras/tas bort. Vi behöver alltså inte en fil på hur hela er organisation ser ut. 

Nedan ser ni förslag på hur det kan se ut. 

  • Juridisk vårdgivare - Den som har Hälso- och sjukvårdsansvar. 
  • Verksamhet - Detta kan t.ex. vara namnet på ett särskilt boende.
  • Enhet - Detta kan t.ex. vara namnet på avdelningar, våningsplan eller grupper. 
  • Behörigheter till registret.

Organisationsträd

 

 

Anmäl ny juridisk vårdgivare

Du anmäler en ny juridisk vårdgivare om ni sedan tidigare inte finns med i kvalitetsregistret. För att kunna ansluta till Senior alert ska vårdgivaren enligt patientdatalagen (Kap 1 och 7) ha hälso- och sjukvårdsansvar.

Genom att klicka på den röda knappen nedan kommer du till ett formulär där du bland annat behöver skriva in namn på regionkoordinatorer och val av riskbedömningsinstrument. 

När Senior alert har administrerat ert önskemål, kontaktas du via mejl. 

Lägga upp ny eller ändra i befintlig verksamhet/enhet

Du anmäler upplägg/ändring av verksamhet/enhet om ni redan finns med som juridisk vårdgivare i registret. Denna anmälan kan endast begäras av regionkoordinator inom vårdgivaren, verksamhetschef eller MAS. 

Ta bort verksamhet/enhet

För att inaktivera en verksamhet/enhet behöver du vara regionkoordinator, verksamhetschef eller MAS. Om det är en enhet som ska tas över av annan vårdgivare behöver vi få information om detta.