Behörigheter

I Senior alert finns det tre olika behörigheter; användare, lokalkoordinator och regionkoordinator. Varje vårdgivare och verksamhet behöver utse personer på samtliga behörigheter för att kunna registrera och administrera i Senior alert.

Användare

En användare kan registrera i Senior alert för de enheter hen har behörighet till. En användare får sin behörighet av en lokalkoordinator eller regionkoordinator. 

Ansvarsområden för användare:

  • Hålla sig uppdaterad via Senior alerts hemsida.
  • Registrerar i Senior alert på de enheter behörigheten gäller.
  • Kontakta lokalkoordinator/regionkoordinator vid byte av enhet eller vid avslut av anställning.

Lokalkoordinator

Det bör finnas 1-2 lokalkoordinatorer i verksamheten beroende på storlek. En lokalkoordinator får sin behörighet av en regionkoordinator eller annan lokalkoordinator inom verksamheten.

Ansvarsområden för lokalkoordinator:

  • Hålla sig uppdaterad via Senior alerts hemsida.
  • Har kunskap om hur hen registrerar i Senior alert.
  • Kan ge viss support om användning av Senior alert till andra inom vårdgivaren.
  • Administrera behörigheter för användare och lokalkoordinatorer inom egen verksamhet. 
  • Kontakta regionkoordinator vid byte av enhet eller vid avslut av anställning.
  • Kan hitta och tyda resultaten i resultatrapporterna.
  • Ser över enhetsöversikten med hjälp av teckenförklaringen var 3:e månad. 

Regionkoordinator

Regionkoordinator är vårdgivarens kontaktperson till Senior alert och den person som bär det övergripande ansvaret för organisationsförändringar och behörighetstilldelning. Varje vårdgivare bör ha minst 2 regionkoordinatorer, beroende på storlek. 

Ansvarsområden för regionkoordinator:

Kom i kontakt

Kontakta Senior alert vid frågor och funderingar.

Håll dig uppdaterad

Följ oss via sociala medier och prenumerera på vårt nyhetsbrev.